sobota, 14 marca 2015

JAK ZROBIĆ TOFU W DOMU

Mam taką książkę o diecie wegetariańskiej, którą dostałam wiele lat temu, kiedy poznałam pierwszą w swoim życiu osobę na diecie roślinnej. Oczywiście schowałam ją na półkę, a potem tak intensywnie używałam, że straciła okładki, więc nie mogę podać jej tytułu :) Podobny przepis widziałam również w innych źródłach.

Do zrobienia tofu i innych produktów otrzymanych w tym procesie potrzeba jedynie
  • 1.5 szklanki ziaren soi
  • sok z połowy cytryny lub octu lub ewentualnie soku z ogórków lub kapusty 
  • zamiast nich może być przyprawa Yoshikawa Nigari  popularnie zwana solą Nigari 
  • odpowiednia ilość wody (2l na szklankę soi) 
  • trochę soli 
Trzeba włożyć trochę własnej pracy
  • namoczyć soję na noc lub dłużej 
  • zmiksować soję 
  • otrzymaną masę przecedzić przez ściereczkę ponownie zalać wodą i przecedzić 
  • uzyskany płyn gotować 3 minuty następnie dodać sok z cytryny i posolić. Niektórzy używają soli Yoshikawa Nigari
  • po pół godzinie odcedzić tofu przez gęste sito 
pozostałą papkę sojową nazywamy okarą i można ją wykorzystywać do wyrobu ciast i kotletów wegetariańskich 

MOZESZ TEŻ OBEJRZEC CEKAWY FILM Z PRZEPISEM NA DOMOWE TOFU   DOMOWE TOFU NA SPOSÓB KOREAŃSKI

*********
Jeśli potrzebujesz 
  • porady w sprawie diet roślinnych i eliminacyjnyh 
  • porady dla gastronomii na temat obsługi wegan i wegetarian 
  • sesji ThetaHealing aby rozwiązać problemy zdrowotne, życiowe lub nawyki relacji z jedzeniem 
napisz przez formularz kontaktowy 


jeśli podobają Ci sie moje treści, zapraszam do wsparcia