poniedziałek, 2 kwietnia 2018

KOTLECIKI Z TOFU I PŁATKÓW OWSIANYCH Z GRZYBOWĄ NUTĄ

Czasem potrzeba jest matką wynalazku i tak było w tym przypadku. Chciałam zrobić KOTLECIKI Z TOFU I PIECZAREK, ale w pośpiechu zapomniałam kupić pieczarki i czasu już nie bylo na ponowne pójście do sklepu. Jednocześnie robiłam inną potrawę, do której potrzebowałam suszone grzybki i wpadłam na pomysl, którym się z wami podzielę. 

Potrzebne są:
  • 2 kostki tofu - ok 380-400 g 
  • spora garść grzybków suszonych (prawdziwki, podgrzybki itp) 
  • 4-5 łyżek płatków owsianych górskich. 
  • sól pieprz do smaku 
  • mąka z ciecieżycy lub gryczana. (Ja nie używam pszennej, ale jak ktoś chce, to moze użyć) Biorąc jednak własciwości mąki z cieciorki i gryczanej, proponuję jednak pozostać na tym pomyśle. 
  • olej do smażenia. 

wykonanie: 
  • Włóż grzybki suszone do wody, zagotuj tę wodę i po chwili wylej ją. 
  • Zalej świeżą wodą, dopraw solą i gotuj grzybki do miękkości redukując wywar do ok 150-200 ml.
  • Odcedź grzybki, a wywarem zalej płatki owsiane. 
  • Platki możesz chwilę pogotować lub zostawić, by napęczniały. To one będą spoiwem naszych wegańskich kotlecików. 
  • Grzybki lekko zblenduj lub pokrój drobniutko 
  • Gdy płatki i grzybki ostygną zmieszaj masę, dodaj rozgniecione tofu i dopełnij konsystencję za pomocą odrobiny mąki z ciecieżycy lub gryczanej. Masa ma być zwarta ale elastyczna. 
  • dopraw solą i świeżo zmielonym pieprzem ewentualnie innymi ulubionymi przyprawami, tak, by nie zdominować grzybowegto smaku, Można pozostawić na pół godziny w lodówce, by się jeszcze lepiej związała. 
  • Lekko zwilżonymi lub natłuszczonymi dłońmi formuj niewielkie kotleciki, panieruj w mące z cieciorki lub bułce tartej 
  • Smaż na oleju lub piecz w piekarniku ok 20-30 minut 

********* 
jeśli potrzebujesz pomocy dietetyka lub masz pomysł na współpracę  
napisz korzystając z formularza kontaktowego 
odwiedź i polub moją stronę Vegedietetyka na facebooku 
zadzwoń - tel: 606941369


jeśli podobają Ci sie moje treści, zapraszam do wsparcia