sobota, 29 sierpnia 2015

KOTLECIKI Z TOFU I PIECZAREK

Oto jeden z moich ulubionych przepisów, efekt mojej radosnej twórczości kulinarnej  :) Te kotlety wożę ze sobą na wszystkie spotkania i występy gościnne. Są też jedną z potraw, za którym najbardziej tęsknię, gdy jestem poza domem 

Takie kotleciki dostarczą dużej ilości białka, o którym pisałam TUTAJ Są miękkie, ale zwarte, nie rozpadają sie podczas smażenia. 

Składniki
  • kostka tofu np Polsoya (są w różnych sklepach kostki mniejsze i większe z różnych firm, dlatego podaję jakiej użyłam) ale jak ktoś ma życzenie, może ZROBIĆ TOFU SAM W DOMU
  • mniej więcej 1,5 lub 2 razy tyle pieczarek ile waży tofu, czyli ok 250- 350g  
  • 2-3 łyżki mąki z cieciorki, kukurydzianej, lub innej do nadania konsystencji i do panierowania tyle samo kukurydzianej lub innej np, ryżowej lub zwykłej bułki tartej (aby u
  • 1 -1.5  łyżki mielonego siemienia lnianego (wersja wegańska, która u mnie przeważa)  kto  chce może użyć jajka, ale NIE POLECAM, bo masa się inaczej skleja. Pamiętajcie, by było to jajko ekologiczne 
  • przyprawy: sól, pieprz czarny i ziołowy i ewentualnie inne nadające charakter i smak (u mnie była przyprawa do potraw wegetariańskich z serii "Przyprawy bez chemii") Można poeksperymentować ze smakami włoskimi lub orientalnymi. 
  • można dodać łyżkę otrąb np owsianych jeśli masa jest zbyt rzadka.
  • dowolny olej do smażenia (pamiętać należy, że nie smażymy na olejach z pierwszego tłoczenia , bo szybko sie palą i tracą wszystkie swoje właściwości. O TŁUSZCZACH POCZYTAJ TUTAJ Ja polecam olej kokosowy. 
Wykonanie 
  • tofu, pieczarki najlepiej zetrzeć na tarce lub rozdrobnić w inny sposób, wymieszać ręcznie lub za pomocą tłuczka do zmienników,  malaksera lub ręcznego rozdrabniacza  tak, by były wyczuwalne grudki. Dodać od razu wszystkie przyprawy 
  • dodać  siemię lniane mielone ( wegańska wersja bardzo ładnie sie spaja) 
  • dodać mąkę do uzyskania odpowiedniej, zwartej ale gąbczastej konsystencji  
  • odstawić minimum na co najmniej 30 minut (im dłużej tym lepiej), by masa się zlepiła i nabrała smaku, szczególnie gdy dajecie siemię, które musi wchłonąć wilgoć i związać wszystkie składniki 
  • uformować kształt: mogą być tradycyjne, niewielkie "mielone" lub okrągłe i spłaszczone "burgery" 
  • panierować w mące ryżowej, płatkach kukurydziane lub zwykłej bułce tartej. 
  • smażyć lub, jeśli ktoś woli piec w piekarniku 180C ok 30 minut 
  • Z tej samej masy można: 
    • zrobić pulpety gotowane w bulionie (ale należy pamiętać by masa była bardziej zwarta, bo inaczej sie rozpadną) 
    • upiec też pasztecik/pieczeń wkładając ją do keksówki. Tu trzeba piec ok 60 min
.... w ten sposób mamy z jednego pomysłu kilka dań. 

życzę smacznego :) 

Jeśli potrzebujesz porady dietetyka lub sesji ThetaHealing, zapraszam na moje E - KONSULTACJE DIETETYCZNE DLA WEGETARIAN I NIE TYLKO







jeśli podobają Ci sie moje treści, zapraszam do wsparcia