czwartek, 2 kwietnia 2015

PASZTET Z SELERA

To jest przepis na wegetariański pasztet z selera, który kilka lat temu dostałam od mojej przyjaciółki Joanny :) i wielokrotnie robiłam nie tylko na święta. Polecam :) 

SPOSÓB WYKONANIA
  • 1 seler duży lub 2 małe  ugotować w łupinie lub na parze. Obrać, rozgnieść widelcem lub lekko blenderem 
  • 2 duże lub 4 małe cebulki posiekać i usmażyć na ¼ szk. oleju lub oliwy z oliwek i dodać do całości
  • dodać również:
    • 5 jaj całych ( w wersji wegańskiej proponuję ROŚLINNE ZAGĘSTNIKI :). Przypinam, że 1 łyżka mielonego siemienia zastępuje 1 jajko) 
    • 4 łiyżk tartego żółtego sera (może być wegański, ale jest potrzebny do związania pasztetu i nadania mu smaku)
    • ¼ szk. mleka  (oczywiście może być roślinne)
    • 5 łyżek płatków owsianych
    • pęczek posiekanej natki pietruszki
    • 1 łyżkę suszonej bazylii 3 łyżki majeranku
    • dużo soli i pieprzu by pasztet był ostry
    • trochę tartej bułki, by pasztet miał odpowiednią  konsystencję
  • wysmarować foremkę lub naczynie żaroodporne tłuszczem i posypać bułką lub wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia
  • piec w temperaturze 180C przez 1 godzinę (czasem nawet trochę dłużej) 
UWAGI 
  • Jestem zwolenniczką kuchni kreatywnej, więc uważam, że przepis można modyfikować dodając wybiórczo różne składniki np. 
    • podsmażone pieczarki lub namoczone suszone grzybki
    • suszone pomidorki i oliwki 
    •  sezam i inne przyprawy indyjskie n.p curry i kurkumę (wersja orientalna)
    •  Śliwki suszone, które dadzą słodkawy smak 
  • pasztet nie nadaje sie do zamrażania, bo po rozmrożeniu jest niesmaczny. Trzeba zrobić i zjeść :) Mięsożercom też smakuje :) 
     Zapraszam na porady dietetyczne online. Na konsultację można sie umówić telefonicznie - 606941369, poprzez formularz kontaktowy lub interaktywny kalendarz DietDoktor