sobota, 23 maja 2015

SAŁATKA Z KASZY JAGLANEJ Z BURACZKAMI I OLEJEM LNIANYM

Są produkty, które w diecie wegetarianina (a może nie tylko) są niezastąpione ze względu na swoje właściwości. Do nich należą kasza jaglana, buraczki, orzechy, olej lniany, ale nie tylko, bo tych produktów jest znacznie więcej i każdy ma swoją ich prywatna listę. 


Jakież było moje zdziwienie gdy znalazłam w mojej komputerowej bzie przepis, który pewnie mam od dawna, a jeszcze go nie robiłam i jest to pomysł, jak te wymienione wcześniej smakołyki połączyć w smaczną, alkaliczną i pełną odżywczych składników sałatkę, którą można robić o każdej porze roku. 

Wypróbowałam i wyszła pyszna, więc i wam polecam :) 

Na 1 porcję potrzebne są 
  • 3 -4 łyżek ugotowanej  kaszy jaglanej (można ciut więcej) 
  • 1-2 niewielkie buraki
  • ząbek czosnku 
  • łyżeczka oleju lnianego
  • kozieradka, kminek, sól morska, bazylię, sok z cytryny 
  • cebulka np zielona 
  • kilka kawałków orzecha włoskiego
Wykonanie
  • Buraki trzeba wrzucić na wrzątek, dodać kolejno kminek, bazylię, sól i sok z cytryny, by nie ściemniały, a na końcu kozieradkę i gotować do miękkości. 
  • gdy przestygną zetrzeć na tarce o grubych oczkach. 
  • ciepłą ale nie gorącą jaglankę dodać do buraków,  dodać zgnieciony czosnek i posiekaną drobno cebulkę,
  • na końcu dodać orzechy, polać olejem lnianym i dokładnie wymieszać
smacznego :) 

***********

Jestem psychodietetykiem, specjalizuję sie w dietach roślinnych 
zapraszam do kontaktu 

  • Możesz umówić konsultację w DietDoctor - link na górze po prawej stronie 
  • napisać korzystając z formularza kontaktowego 
  • odwiedzić moją stronę stronę VegeDietetyka na facebooku

jeśli podobają Ci sie moje treści, zapraszam do wsparcia