piątek, 1 lipca 2016

POCHWAŁA BOBU

Bób to roślina strączkowa, która jest inna niż wszystkie. Jej krótkie pojawienie się na straganach zachęca do tego, by korzystać z jego walorów. Potem zostaje już tylko wersja mrożona, a ona mnie nie przekonuje. 

Bób tak jak każda roślina strączkowa ROŚNIE, a nie kurczy się podczas gotowania. To jest jego zaleta, gdyż można nim obdzielić więcej osób. Już niewielką porcją bobu można obdzielić rodzinkę, wzbogacić wiele potraw dając im wartości odżywcze, które ta wspaniała roślinka zawiera. 


A oto, co o bobie mówi "Tabela Składu i Wartości Odżywczych" IZZ. i co z tego wynika. 

  • Bób ma tylko 65 kcal, co ze względu na dużą objętością i gęstością odżywczą daje mu dobre miejsce w dietach odchudzających.
  • Ma 7.1% białka roślinnego z bogatym garniturem aminokwasów: izoleucyna, leucyna, lizyna, , walina, a nawet trochę tryptofanu i tyrozyny, jak na produkty roślinne 
  • Jest bogaty w witaminy i mikroelementy, przede wszystkim magnez, sporo żelaza (1,9), odrobinę cynku (1,65), obiektywnie sporo niacyny, folianów i troszkę innych witamin z grupy B poza B 12 oczywiście 
  • Węglowodany to głównie wolno spalająca sie skrobia dająca dużo sytości.
  • Błonnik pokarmowy,  które poprawiają przemianę materii to głównie błonki. Jeśli nie robisz z bobu pasty bez użycia blendera to może lepiej ich sie nie pozbywać. 
Gotuj bób bez przykrycia tak jak inne strączki. Dodaj przypraw poprawiających trawienie: majeranek, pieprz ziołowy, itp.  Używaj do sporządzania sałatek, past i dań gorących. 

**********

o innych ciekawych produktach przeczytasz w dziale CO JEMY 

**********

a jeśli szukasz pomysłu na potrawę przejrzyj dział PRZEPISY

**********
jeśli potrzebujesz porady lub chcesz nawiązać współpracę przejrzyj dział OFERTA