poniedziałek, 4 września 2017

KOKTAJL ŚNIADANIOWY Z OWSIANKĄ

Pokarm współczesneog czlowieka przybiera ostatnio często postać płynną. Ma to swoej zalety i wady. Postać płynna pokarmów ułatwia trawienie, ale też nie angażuje w pełni procesów żucia, który jest do tego trawienia bardzo potrzebny, bo w jamie ustnej wytwarzaja się enzymy. Ale żeby odetkac często zaflegmiony i zapchany przewód pokarmowy potrzebna jest duża ilośc DOBREJ JAKOŚCI WODY oraz soki, koktajle czy ZUPY KREM  i moną zaparcia i uczucie pełności w brzuchu. Można zrobić sobie płynny detoks lub używać tych produktów wtedy, gdy mamy dzień uniemożliwiający spokojne zjedzenie stałego posilku. Wtedy krzywda wyrządzona układowi pokarnowemu przez JEDZENIE W BIEGU 

Taki płynny posiłek jest szczególnie korzystny, kiedy musimy zjeść bardzo wcześnie rano, przed 7.00, zanim, według zegara biologicznego włączy sie praca żołądka. Polecam je także jako lekką kolację 


Zielone koktajle tym różnią sie od soków, ze zawieraja dużo blonnika, witamin, enzymów i CENNEGO CHLOROFILU i często uważane są za lepsze od sokow, które wielu z tych właściwosci są mniej lub brdziej pozbawione. Sposób ich tworzenia to kopalnia pomysłów. Dokonując wyboru bierzemy pod uwagę ulubione smaki i prozdrowotne właściwosci poszczególnych składników. 


Ja proponuję koktajl śniadaniowy na bazie owsianki, owoców, zieleniny i odrobiny SUPERFOOD 


Przepis jest prosty



  • wieczorem 2-3 łyżki stolowe owsianki zalewamy pół litra wrzątku i zostawiamy do rana pod przykryciem. Można pogotować ok 1-2 minuty. 
  • Jeszczw wieczorem do ostygniętego plynu dosypujemy ok 1 łyżeczki nasion chia, zezamu, siemienia lnianego lub innych nasionek, można dawać za każdym razem inne lub po trochu z każdego. (mogą być zmielone) Pozwala to moczenie na dezaktywację inhibiotów, utrudniajacych wchłanianie składników oodżywczych. 
  • Rano do lekko żelowatego płynu dodajemy owoce (może być banan lub jabłko) ok 100 g oraz zieleninę np: sałatę, szpinak lub natkę pietruszki (pół pęczka natki na pół litra wody) Ostatnio dałam pomidora i też było super :) 
  • zdarza mi sie dać do koktajlu zamiast owoców pomidora i odrobinę soku z ogórków. Taki koktajl doprawiamy solą i pieprzem 
  • Miksujemy blendrem recznym lub kielichowym na gładką masę 
  • jesli jest za gęste, dolewamy zimnej wody przegotoanej lub mineralnej. Oczywiscie, jak zwykle polecam MOJĄ ULUBIONĄ KORALÓWKĘ, również do picia przez cały dzień. 
  • wypijamy od rana lub zabieramy ze sobą w bidonie. 
  • pamiętajmy o tym, by kupować naczynia szklane lub choćby BPA FREE, z uwagi na szkodliwy wpływ bisfenoli zawartych w plastikach na nasz system hornonalny 
Mam nadzieję że każdy stworzy swoją ulubioną i zdrową kompozycję. 

**********

jesli potrzebujesz pomocy dietetyka lub masz pomysł na współpracę, zapraszam do kontktu